Rulltårta till Farsdag!

Kolla vad jag bakade till min pappa idag!
Fast jag bjöd dem andra också såklart, muuummss var det! :)

Recept på denna urmusiga rulltårtan!

Tid: 20 minuter
1 rulltårta

Ingredienser:

Fyllning:

  • Ca 2 dl grädde blandat med jordgubbssylt. (Äppelmos, fast sylt t.ex. jordgubbssylt, hallonsylt etc. går lika bra)

Gör Så Här:

Sätt på ugnen så att den är varm när du du vispat ihop smeten.
Vispa ägg och socker purröst. Blanda ner bakpulvret och mjölet försiktigt.  

Bred ut smeten på ett bakplåtspapper i en långpanna 30x40 cm.
Grädda mitt i ugnen i 250 grader i 5 minuter. Om du har varmluftsfunktion i din ugn grädda den då i mitten i 200 grader i 8 minuter inställd på varmluft.
Glöm inte bort att vakta rulltårtan hela tiden! 

Vänd direkt tårtan uppochner på sockrat bakplåtspapper. Dra bort pappret som kakan gräddats på. (Pensla med kallt vatten på baksidan av pappret om det inte vill lossna.) Bred genast på fyllningen och rulla ihop.

Tagit det mesta av receptet från: http://www.recepten.se/recept/rulltaarta.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du sötis? :)
Vill du va kvar på min blogg?

Din Mail skriver du här: (visas endast för mej)

URL/Bloggadress:

Skriv gärna till mej här!:

Trackback
RSS 2.0